Boost din træningsmotivation med disse tips

De fleste har prøvet at miste motivationen til den ugentlige træning. Efter lidt tid, hvor træningen kører på rutinen bliver motivationen ofte mindre. Der er dog gode råd for, hvordan du kan øge træningsmotivationen og komme godt videre med din træning. I denne artikel får du vores tre gode råd til, hvad du kan gøre for at booste din træningsmotivation.

Sæt et realistisk mål

Et mål er afgørende for at være motiveret til at træne. Hvis du ikke har et mål ved du ikke præcist hvad du gerne vil opnå med træningen og du har derfor ikke en grund til at tage af sted.

Har du derimod et mål ved du præcist hvorfor du træner og det er vigtigt for at holde motivationen oppe.

Du kan sætte mange forskellige mål for din træning. Det vigtigste er at du vælger et realistisk mål som du er sikker på, er muligt at nå. Hvis det viser sig undervejs at du ikke nå målet alligevel, vil det virke utrolig demotiverende og dermed få den modsatte effekt.

Det er samtidig vigtigt at du ved hvor du er nu i forhold til dit mål. Hvis dit mål fx er at kunne løbe 5km på 30 min skal du vide hvor hurtigt du kan løbe 5km lige nu, så du kan se hvor godt du forbedrer dig.

 

Find en træningspartner

Tip nummer to til at motivere din træning er at finde en træningsmakker. Det er altid sjovere at være flere om at træne, og der skal samtidig mere til at springe træningen over, når du skal mødes med en anden person.

Du kan enten træne med en af de dine gode venner eller melde dig ind i en klub hvor du kan træne sammen end andre. Der findes fx mange løbeklubber landet over, hvor du kan løbe sammen med andre.

Ved at træne sammen med andre bliver du mere motiveret og der kommer samtidig lidt mere konkurrence ind over.

Det kan samtidig være der er nogle andre der har gode idéer til, hvordan du optimere din træning og derigennem får ekstra ud af din træning.

 

Motiver dig selv med godt udstyr

En tredje måde at motivere dig selv på, er ved at finde godt udstyr til din træning. Alt efter hvilken træning du laver, er det forskelligt hvilket udstyr der kan gøre en afgørende rolle for dig.

Hvis det fx er løbetræning, kan et løbeur give det sidste skub til din motivation, da det kan hjælpe med at tracke din træning.

Cykler du kan det være lidt nyt cykeltøj som kan give dit lidt ekstra motivation.

Det kan også være simple ting som at have nogle gode håndklæder som du kan bruge efter træning kan give lidt ekstra motivation. Du kan fx købe lækre håndklæder fra denne hjemmeside som kan bruge efter træning.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *