Foam ruller: Kom dine muskelspændinger til livs

Mange danskere døjer med muskelspændinger og de kan være svære at komme helt til livs. Mange vælger at få massage hos en massør eller en fysioterapeut, men ofte har det ikke en længere varende effekt og du er nød til med ugers mellemrum at tage til din massør for at holde dine muskelspændinger nede.

Det kan hurtigt blive en stor udgift hver måned, hvis du skal gå til massør en eller flere gange om måneden. I dag findes der foam roller, som er en blød eller hård rulle (afhængig af materialet) der kan bruges til at massere dine muskler. Den er super effektivt og er et godt alternativ til massage eller andre behandlinger.

En foam roller – link her – er nem at bruge for alle og enhver, der døjer med muskelspændinger og ønsker at komme dem til livs. Du skal blot rulle den stille og roligt op og ned af de muskler, som er ømme, så dine spændinger kan blive løsnet op.

En blød foam roller vil ikke give en nær så dybdegående massage, som en rolle lavet i et hårdere materiale. Du skal derfor være opmærksom på, at der kan være en væsentlig forskel på, hvor god og hård en massage din foam rolle kan give dig og dine muskler.

Få bedre restitution

Mange får ikke strakt deres muskler ud, når de er færdige med deres træning. Det kan give ømhed og nogle irriteret muskler i din krop. Strækker du derimod dine muskler ud eller bruger en foam rolle, vil dine muskler også restituerer væsentligt hurtigere.

Dermed vil du ikke have nogle muskelgrupper der er ømme eller beskadiget på anden måde, hvis du husker at strække ud efter din træning eller bruger en foam rolle.

Det anbefales klart hvis du træner, at du bruger en foam rolle mindst et par gange om ugen afhængig af, hvor mange gange om ugen du træner, så dine muskler kan restituere bedre og hurtigere.

Gør du det, vil du også opleve at dine muskler har mere energi og ikke er trætte. Selvfølgelig handler det også om den rette kost, men behandler du dine muskler på en ordentlig måde, vil det også kunne få indflydelse på dine fremtidige træning.

Det vil være en langt mere behagelig og dejlig oplevelse og forhåbentlig vil du ikke længere kunne mærke noget til dine muskelspændinger, hvis du flere gange om ugen bruger en foam rolle og husker at strække dine muskler ud efter hver træning.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *