Gode råd til dig der ønsker vægttab med succes

Har du oplevet at prøve den ene kur efter den anden, hvor du sulter dig selv og ender med at tage alle kiloene på igen efterfølgende når vi falder tilbage til de gamle vaner. Du har måske endda prøvet at tage piller, men med samme effekt. Her kommer noget du kan gøre for faktisk at opnå succes, alt det kræver er viljestyrke.

De forskellige kropstyper der har indflydelse på dit vægttab

Du har hørt det mange gange, og de fleste gange er det for godt til at være sandt. En kur som faktisk virker, og kan hjælpe dig med at smide de overskydende kilo og få et gladere liv. For langt de fleste er det ikke muligt at få et vægttab ved at undgå kulhydrater, som flere eksperter råder til. Der findes nemlig tre forskellige kropstyper. Ectomorph, Mesomorph og Endomorph.

Ectomorph kropstypen er de personer med en tendens til at være tynd i både krop, skuldre, hofte og som tager vægt på langsomt. Så er der dem med Mesomorph kropstype, som er de personer der har en atletisk bygning, de har hårde muskler, en stærk core, kileformet krop og smal hofte men brede skuldre. Til sidst er der Endomorph kropstypen, som er de personer med en blød, rund kropstype og brede hofter, de associeres ofte med timeglas figuren, kort og kraftig bygning med solide led og mindre definerede muskler. De har en langsom metabolisme (stofskifte) og har en tendens til let at tage på og problemer med at smide kiloene igen. Hos mænd sætter fedtet sig på maven, hvor det hos kvinderne er omkring hofter og lår.

Denne kur er med fokus på de personer med en kropstype som Endomorph.

En kur der dur

For dem med en Endomorph kropstype kan man ikke kun undgå og spise kulhydrater og dermed tabe sig. Det skyldes, at din metabolisme går ind og regulerer når du undgå kulhydrater, så tænker kroppen nemlig; hov jeg mangler kulhydrater, så må hellere stoppe med at vægttabet.

Det er derfor vigtigt at spise det rigtige og få den rette motion. Du behøver ikke nødvendigvis hænge ud i fitness 24/7. Først er det kosten der er i fokus. Det du kan gøre, for at manipulere din metabolisme er at spise på en bestemt måde. Dag et: lav/ingen kulhydrater men høj fedt indtag. Dag to: medium kulhydrater og medium fedt indtag. Dag tre: Høj kulhydrat og lav/ingen fedt indtag. Dag fire: lav/ingen kulhydrater men høj fedt indtag. Dag fem: lav/ingen kulhydrater men høj fedt indtag. Dag seks: medium kulhydrater og medium fedt indtag. Dag syv: Høj kulhydrat og lav/ingen fedt indtag.

Sådan kører din uge, og det er mad fem gange om dagen. Morgenmad, formiddagssnack, middagsmad, eftermiddagssnack og aftensmad. Du må spise et hvis antal kalorier om dagen. Det du må spise, er afhængigt af din vægt. Du tager din vægt og ganger med 33. Vejer du 80 kilo må du derfor spise 2640 kalorier om dagen. Du kan også finde supplementer i din kost ved hjælp af proteinpulver, som du kan finde på only-approved.dk.

Herefter handler det om træning. Der findes en masse øvelser du kan lave, men hovedsageligt bør du dyrke motion, hvor du får dit hjerte helt op at slå. Det behøver ikke være mere end 15-20 min, tre gange om ugen. På den måde holder du kroppen i gang og vil med tid se en forskel.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *