Tab dig med styrketræning

Vi vil sikkert alle sammen gerne tabe de overflødige kilo og have en strammere krop, som føles i balance. Det er jo noget enhver drømmer om og derfor er der en fast opskrift, som de fleste følger. Når man gerne vil have en flottere og mere slank krop, så er der mange der straks begynder på stram diæt og den hårdeste cardiotræning.

Det virker også, ingen tvivl om det, men det er bestemt ikke den eneste måde. Der findes en masse myter om, at man skal lade være med at styrketræne, hvis man vil tabe sig, men faktisk kan styrketræning give dig et ganske imponerende vægttab.

Behold din vigtige muskelmasse

Når man starter på en stam diæt, så er der mange der oplever at de begynder at tabe sig, hvilket jo er ganske fint. Men desværre er en stor del af de tabte kilo muskelmasse. Det er knap så fint, for muskelmassen er vigtig for dig. Når du træner er det vigtigt at du har muskelmasse, så du kan yde bedre og få bedre resultater, og desuden vil du opdage, at du får sværere ved at holde vægten.

Styrketræning kan standse det tab. En utrænet person, der måske endda er overvægtig kan faktisk være på streng diæt og samtidig tage muskelmasse på, hvis de styrketræner undervejs.

 

Den enestående efterforbrænding

En anden stor fordel ved styrketræning ved vægttab er efterforbrændingen. Du forbrænder måske et beskedent antal kalorier under selve træningen. Men efterforbrændingen kan være ganske høj i over 48 timer, hvilket kan give et ekstra tab af kalorier på flere hundrede kalorier.

Det er en metode der kan benyttes af både mænd og kvinder, og det giver ganske glimrende resultater. Desværre ser det ud til, at effekten mindskes over tid i takt med, at man bliver mere veltrænet, men det kan være en fremragende begyndelse.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *